Zapomniane księżniczki i bohaterki Disney'a (Część 2)

 Hej!


Dzisiaj postanowiłam opublikować drugą część ciekawostek o "Zapomnianych Księżniczkach", ponieważ jest jeszcze kilka bohaterek, których nie omówiłam w poprzednim wpisie, a także są bardzo ciekawe i co ciekawe, jeszcze mniej znane niż postacie z poprzedniej części tego wpisu. W części drugiej omówię księżniczki i bohaterki Disney'a, które występują w kontynuacjach. 



Jak już wspomniałam w pierwszej części, aby twórcy ze studia Disney'a, którzy nie chcieli zaakceptować rozwijającej się techniki animacji komputerowej nie stracili pracy, w latach 2000-2008 zaczęto tworzyć drugie i trzecie części wielu klasycznych animacji. Powstało nawet osobne studio - Disney Toon Studios, które zajmowało się tworzeniem właśnie tych kontynuacji.

Niestety, większość filmów, które powstały w Disney Toon Studios miała bardzo niski budżet w porównaniu do swoich pierwszych części (wyjątków było tylko kilka, np. "Mała syrenka. Dzieciństwo Ariel"). To właśnie przez znacznie niższą jakość bajkowych kontynuacji widzowie znienawidzili je i do dziś są uważane za najgorsze filmy Disney'a. Ja się z tym nie zgadzam, ponieważ wbrew powszechnej opinii niektóre z tych filmów są naprawdę dobrymi produkcjami i są warte obejrzenia, między innymi dzięki nowym bohaterkom.


1. Madeline z "Dzwonnika z Notre-Dame 2" (2002)





Myślę, że w przeciwieństwie do np. bardziej znanej Esmeraldy z pierwszej części "Dzwonnika", bohaterki drugiej części większość z was może w ogóle nie kojarzyć. Nic dziwnego, ponieważ "Dzwonnik z Notre-Dame 2" jest jedną z najmniej znanych kontynuacji Disney'a. Jednak ja oglądałam ją na komputerze, gdy jako pięciolatka przez kilka dni byłam w szpitalu i mam z tym filmem dobre wspomnienia.

W drugiej części "Dzwonnika", Madeline jest adoptowaną córką właściciela cyrku, który przyjechał ze swoim pokazem do Paryża. Niestety, dziewczyna jest przez niego wykorzystywana do kradzieży cennej biżuterii widzów, a później ma na jego polecenie ukraść dzwon z katedry Notre-Dame. Madeline poznaje jednak Quasimodo - tytułowego dzwonnika i zamiast wykonać plan swojego przybranego ojca, zakochuje się w swoim nowym przyjacielu, który tak jak ona jest bardzo samotny.


Według mnie, to, że Quasimodo wreszcie znalazł miłość i dziewczynę, która nie zwraca uwagi na jego wygląd, ale na dobre serce, jest bardzo dobrym pomysłem. Jednak jest to jedna z najbardziej znienawidzonych kontynuacji Disney'a, między innymi przez niskobudżetową animację, oraz według niektórych, dość dziecinną w porównaniu do pierwszej części filmu fabułę.

Podczas gdy nawet Melodia, która pojawiła się w drugiej części "Małej syrenki" miała swoją lalkową wersję i wiele gadżetów związanych z jej filmem, Madeline przez niską popularność "Dzwonnika z Notre-Dame 2" nie została wydana w wersji lalkowej, ani nie powstały żadne gadżety. Ale kreatywni fani często tworzą swoje własne lalki, więc jeden z fanów stworzył lalkę Madeline dzięki swojej kreatywności.



Para polskich youtuberów z kanału "Disneyolo" nagrała recenzję drugiej części "Dzwonnika".


2. Kiara z "Króla Lwa 2" (1998)






W przeglądzie "Zapomnianych Księżniczek" postanowiłam umieścić też bohaterki, które nie są ludźmi, ale uosobionymi zwierzętami - jedną z nich jest Kiara z "Króla lwa 2".


W drugiej części bajki Simba i Nala doczekali się córki. Jest nią Kiara, która już jako młoda lwica uwielbiała odkrywać zakątki Lwiej Ziemi i podczas jednej ze swoich przygód poznała Kovu - młodego lwa, który został wybrany przez złego stryja Simby - Skazę, na swojego następcę ( ale wcale nie musi być jego synem, jak głoszą teorie fanów "Króla lwa"!). Mimo tego, kim Kovu jest, Kiara zakochuje się w nim, ale ich miłość wydaje się być niemożliwa. Widać więc wyraźną inspirację "Romeo i Julią" Szekspira, co nie jest dziwne, ponieważ pierwsza część "Króla lwa" była inspirowana "Hamletem", którego także napisał właśnie William Szekspir.




Co ciekawe, "Król Lew 2" okazał się dość dużym sukcesem i zaczęto tworzyć różne gadżety związane z bajką, np. puzzle i maskotki.



Ja sama miałam kilka małych maskotek z "Króla Lwa 2", ale większość z nich zgubiłam na spacerach, gdy byłam mała 😂.



3. Siostry - Ting-Ting, Su i Mei z "Mulan 2" (2004)






Są to trzy księżniczki, które pojawiły się w drugiej części "Mulan". Miały one być zaręczone z książętami z innego królestwa, aby zapobiec nadchodzącej wojnie i wtedy Mulan, która wiedziała, że miłość powinna być prawdziwa i szczera, chciała im pomóc znaleźć prawdziwą miłość.



Co do popularności "Mulan 2", to jest to jedna z popularniejszych kontynuacji Disney'a, jednak i tak większość ludzi wyraża o niej negatywne opinie i film im się nie podoba.




Jeśli chodzi o mnie, to oglądałam "Mulan 2" kilka lat temu, ale niewiele z tego pamiętam, ale jako siedmiolatka słuchałam piosenki z tej bajki - "Taka jak inne pragnę być".




4. Jane Darling z "Piotrusia Pana 2" (2002)






Tak, także Wendy z pierwszej części "Piotrusia Pana" dorosła i doczekała się córki. Jak widać jest to dość popularny trend w kontynuacjach Disney'a i najłatwiejszy pomysł na fabułę.

Jane, w przeciwieństwie do swojego młodszego brata i mamy, nie wierzy w istnienie Piotrusia Pana i całej Nibylandii, do czasu, gdy sama zostaje zabrana do tej krainy i przeżywa taką przygodę, jak jej mama w dzieciństwie.

"Piotruś Pan 2" jest jedną z tych kontynuacji, które są najbardziej lubiane i ludzie akceptują to, że ten film istnieje, więc w ramach promocji bajki powstały książki i lalki z wizerunkiem Jane.





Mała Informacja ode mnie : W trzeciej i ostatniej części przeglądu "Zapomnianych Księżniczek" Disney'a omówię kilka popularniejszych bohaterek oraz dodatkowo postacie z filmów, które zostały stworzone przez wytwórnie, które później zostały wykupione przez Disney'a.


Do zobaczenia w następnym wpisie!





Komentarze

  1. Tak jak wspomniałam w poprzednim komentarzu, też jestem zwolenniczką kontynuacji.

    Myślę, że najpopularniejszą jest "Król Lew 2", ale możliwe, że mi się tak wydaje, bo długo byłam aktywna w fandomie KL.

    Czekam na kolejny post 🙂 Mam też taką sugestię. Może byś zrobiła post o nadchodzących filmach Disney'a?

    OdpowiedzUsuń

Prześlij komentarz

Popularne posty z tego bloga

Zapomniane księżniczki i bohaterki Disney'a (Część 1)

Trochę o mnie i początek bloga